record of monodontomerus aereus (hym.: torymidae) from iran

Authors

بابک قرالی

حسینعلی لطفعلی زاده

ابراهیم ابراهیمی

مارینا زیرووا

abstract

0

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

Report of Torymus lapsanae (Hym.: Torymidae), a parasitoid of Diplolepis rosae (Hym.: Cynipidae) from Iran

جهت شناسایی پارازیتوئیدهای زنبور گالزای رز، Diplolepis rosae (L.) (Hym.: Cynipidae)، نمونه برداری‌هایی از رزهای زینتی و نسترن در نقاط مختلف استان‌های فارس و تهران صورت گرفت. این نمونه‌ها به مدت یک سال در شرایط آزمایشگاه نگه‌داری و گونه‌های مختلفی از زنبورهای خانواده‌های Eupelmidae، Eulophidae، Pteromalidae و Torymidae جمع‌آوری شد که گونه‌ی Torymus lapsanae (Hoffmeyer) (Hym.: Torymidae) به عنوان...

full text

First record of Homotropus elegans (Hym.: Ichneumonidae: Diplazontinae) from Iran

گونه‏ (Homotropus elegans (Gravenhorst برای اولین‌بار از ایران گزارش‏ می‌شود. به‌این‌ترتیب، تعداد گونه‌های گزارش‌شده از این جنس از ایران به پنج گونه افزایش می‌یابد.

full text

First record of Pediobius metallicus (Hym.: Eulophidae) from Iran

در این بررسی، زنبور Pediobius metallicus (Nees) به‌عنوان پارازیتویید مگس Liriomyza sp. (Dip.: Agromyzidae) از شهرستان زابل )استان سیستان و بلوچستان( جمع‌آوری و شناسایی شد. این زنبور برای فون حشرات ایران رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

full text

New record of Stephanodes similis (Hym.: Mymaridae) from Iran

در میان زنبورهای متعلق به بالاخانواده‌ Chalcidoidea که در تاریخ 21/5/90 با استفاده از تله مالیز از استان آذربایجان‌شرقی، خسروشهر جمع‌آوری شده بودند، نمونه‌هایی با نام علمی Stephanodes similis (Förster) شناسایی گردید. این گونه برای نخستین‌بار از ایران گزارش می‌شود و بدین‌ترتیب تعداد گونه‌های شناخته شده از این جنس در ایران به دو گونه می‌رسد.

full text

First record of Cladius (Priophorus) rufipes (Hym.: Tenthredinidae) from Iran

در بررسی آفات درختان نارون در شهر رشت، در اواسط اردیبهشت 1390، لاروهای زنبور مشاهده و جمع‌آوری شد. جهت دست‌یابی به حشرات کامل، لاروهای آفت در آزمایشگاه پرورش داده شدند. این زنبور توسط نگارنده آخر با نام علمی Cladius (Priophorus) rufipes Serville مورد شناسایی قرار گرفت. گونه مذکور گزارش جدیدی برای فون ایران محسوب می‌شود.

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
نامه انجمن حشره شناسی ایران

جلد ۲۵، شماره ۱، صفحات ۶۵-۶۶

Keywords

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023